road trip del 1.

Nu ar vi i osterrike och bor pa en liten och mysigt vandrarhhemn i st gilgen, som forovrigt ar var mozart kom fran.
Vi akte hit fran sverige for en vecka sen och vi stannade forsta stoppet i kristianstad hos min farbror. Sen akte vi vidare mot tyskland. Vi akte vilse i malmo och plockade upp en liftare som akte med oss over gransen till danmark. Nar vi kom fram till tyskland borjade vi genast leta efter ett stalle att sova pa och efter ett langt sokande och hamnade pa en camping som var bra. Ingen kunde engelska men vi fiixade det i alla fall. Efter tva dagar akte vi vidare till  Hannover, dar sov vi pa hotell och var ute och at kebab. Sen akte vi till Aschaffenburg och sov lite utanfor den staden i bergen pa ett mysigt hotell. Dar sag vi aven en kollibri. Coolt. Efter tva dagar dar sa akte vi vidare till osterrike salsburg och sov pa en rutten camping i ett talt i regnet med en for liten pressenning sa vi blrev lite blota och fick sovca i bilen istlellet. Efter det akte vi till St gilgen dar vi ar nu. Vi ska nog antagligen aka till italien pa mandag eller pa sondag. Sen hem. Vi ska forsoka spara oengar sa vi kan boka en annan resa och flyga istallet, det tror jag inte blir av men da har jag i alla fall mer sparpengar. sa jag ar nojd. Vi ska upp i bergen idag och sen ska vi val cykla runt sjon. Sagoland. Jag tror man kan flyga hit fran skavsta sa passa pa, kanske runbt jul.
Maria vantar nu sa jag maste sluta men nasta gang jag skriver ska jag forsoka minnas att beratta om var resmamma Ursula. Annars far ni fraga nar jag komemr hem. Det ar viktig info..


Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback