road trip del 2

nar jag senast skrev var vi i osterrrike, nu har vi forfyttat oss till italien. Kom hit i forrgar kvall. Men innan det var vi i st gilgen i 8 dagar. Jag trivdes dar.
MANNISKOR VI MOTT:
Urusula - En gammal berest donna pa stolta 63 ar. Hon var en manniska att minnas, fran tyskland men nu bor hon i st gilgen. Hon har bott i Kalifornien, Italien och i syd afrika. Hon ar miljardar for hon oppnade en sakerhetsfirma dar hon hyrde ut hundar och lifsvakter typ. Massa mer. Sen efter massor av ar skiljde hon sig fran sin man och traffade hubert. Han sjunger opera och pratar ur nasan. Jatte mysig farbror (fast man forstod inte riktigt vad han sa :P)
Judith - En 23 ar gammal tyska som ar pa vag till en kompis i Budapest. Hon stannade till i st gilgen och dar var vi. Vi umgicks med henne i flera dagar. Pa vagen hem ska vi traffa henne hemma hos henne. Vi ska antagligen sova dar en natt.
Edvin - Han cykla genom europa fran sverige.
Nina - En hel tysk tjej som lart sig svenska genom sin mamma som ar skaning, hon prata klockren svenska(Nina alltsa) fast den var ju sjalvklart pa skanska. coolt.
Filip och Wolfgang - Traffades pa Barbarossa och sedan bjod dom oss pa ol.
Matjas - En slovenier som jobba i italien som bjod oss pa mysigheter och sallskap en kvall.

Vi gick ju upp i bergen, jag kan inte minnas vad jag skrev i forra inlagget men jag tror att det var nagot om att vi skulle upp i bergen. Men vi gick i alla fall 90 graders sluttning upp i bergen i 30 minuter plus minus. Sen var vi doda. Dagen efter akte vi och shoppa och sedan gick vi till ursula.
Pa sondagen gick vi runt wolfgangsee och kom fram till st wolfgang dar vi bara gick runt. Sedan akte vi hem.
Dom sista dagarna sasade vi mest.
Sen drog vi - on the road again shubishubapapa. - till italien och nu ar vi lite utanfor venedig i en by som heter Cavallino. En camping villiage med affar, restaurang och framfor allt STRAND.
Igar lag vi hela dagen och solade och brande ryggen, idag lag vi hela dagen och brande framsidan. Sen ar det super skont i vattnet sa vi badar. Idag blaste det som fan och vi LEKTE i vagorna. Det var skojj. Saltsaltsalt vatten. Sen sover vi i taltet igen som vi svor sa heligt att vi inte skulle sova i igen. Men det ar battre denna gangen, vi sover med oppen dorr sa vi har huvudet under stjarnhimlen och sa ar det ju bra for da kan vi andas ocksa.

Jag jobbar pa ett rim som jag ska skriva in i bloggen senare. Det blir skojj.. Nu ska jag sluta. Orkar inte skriva mer.

Saknar mina barn men ingen annan haha

Bye

road trip del 1.

Nu ar vi i osterrike och bor pa en liten och mysigt vandrarhhemn i st gilgen, som forovrigt ar var mozart kom fran.
Vi akte hit fran sverige for en vecka sen och vi stannade forsta stoppet i kristianstad hos min farbror. Sen akte vi vidare mot tyskland. Vi akte vilse i malmo och plockade upp en liftare som akte med oss over gransen till danmark. Nar vi kom fram till tyskland borjade vi genast leta efter ett stalle att sova pa och efter ett langt sokande och hamnade pa en camping som var bra. Ingen kunde engelska men vi fiixade det i alla fall. Efter tva dagar akte vi vidare till  Hannover, dar sov vi pa hotell och var ute och at kebab. Sen akte vi till Aschaffenburg och sov lite utanfor den staden i bergen pa ett mysigt hotell. Dar sag vi aven en kollibri. Coolt. Efter tva dagar dar sa akte vi vidare till osterrike salsburg och sov pa en rutten camping i ett talt i regnet med en for liten pressenning sa vi blrev lite blota och fick sovca i bilen istlellet. Efter det akte vi till St gilgen dar vi ar nu. Vi ska nog antagligen aka till italien pa mandag eller pa sondag. Sen hem. Vi ska forsoka spara oengar sa vi kan boka en annan resa och flyga istallet, det tror jag inte blir av men da har jag i alla fall mer sparpengar. sa jag ar nojd. Vi ska upp i bergen idag och sen ska vi val cykla runt sjon. Sagoland. Jag tror man kan flyga hit fran skavsta sa passa pa, kanske runbt jul.
Maria vantar nu sa jag maste sluta men nasta gang jag skriver ska jag forsoka minnas att beratta om var resmamma Ursula. Annars far ni fraga nar jag komemr hem. Det ar viktig info..