Sysslor och "happy togheter"

Åkte till skolan vanliga tiden efter en hård morgon så kom jag till slut fram till skolan och skrev prov. När jag var klar med det gick jag och sofie ner till damerna i andra byggnaden och myste fram till lunch. Åt och sen gick vi upp o hämta våra saker och fastna pratandes vid skåpen och satt där en lång stund och prata. Sen gick vi ner igen och hämta Erika och gick till bussen. Åkte hem och städade direkt,
Min lista:
*Bädda sängen
*Plocka upp från golvet (mycket) ;)
* Plocka ihop Alex saker och ner i väskan
* Torka överallt i köket och plocka undan saker.
* damsuga sovrum och lite av hall.
Alex lista:
*Damsuga köket, vardagsrum o hall.
* Göra rent i kattlådan och under och damsuga.(tog mycket lång tid o energi)
Det är jobbigt att vara utan förälder som kan städa åt en men man lär sig ganska snart rutiner, faktum är att jag gillar att städa när jag gör det på eget initiativ och inget säger åt mig. Det är jag och sofie ;)

Jag har också påbörjat en liten mysig sak som jag tänker låta gå i arv i flera generationer(kommer aldrig funka), en egen kokbok, egenskriven. Jag har just nu ett recept, kantarellsås, men jag jobbar på flera. Det ska egentligen vara en bok för mig eftersom jag tycker om att laga mat och jag tycker om all mat så då kan jag titta i den där boken och göra god mat alltjämt eftersom jag tänker inte skriva in i boken något jag inte tycker om. Det enda nu är att jag har bara en liten räknebok, som man hade när man var barn, ett sån där rosa skrivbok med rutiga papper. Jag skulle vilja ha en stor bok med hårt omslag och randigt papper, så innan jag verkligen kommer igång ska jag köpa ett sånt. men jag har en plan i alla fall och det känns bra.

förövrigt har jag kört au naturell hår denna helg vilket innebär: Krull :D

Idag ska jag prata med Inger och Sofie angående sommarjobb på orangeriet, nynässlott, och jag hoppas att det går bra. Jag får bara prata på som jag bruykar och berätta om mina erfarenheter på praktik platser visserligen emn hur som helst. om jag får det blir jag så jätte glad och då är min sommar planerad precis som jag vill att den ska, och sen kan min framtid börja! ;)
Sen kanske man ska åka på semester med dramatörerna i sommar också, till västkusten och sen norge och sen norrland och sen hem. Gud vad jag hoppas att jag kan det för det skulle va as kul, jag och Carlos tillsammans i Oslo. :)

Dagens film - Over her dead body
Dagens låt - Tommy Körberg - Anthem
Dagens händelse - föreställning och anställningsintervju
Dagens irritation - Nagellack utanför naglarna.
Dagens irritations objekt - Mina darriga händer
Dagens dröm - Allt går jävligt bra


Idag blir det inget skämt utan bara en rolig bild

HAHA KUL! :D

"Allt är inte guld som glimmar. "

/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback