Barteknik

Idag precis som förra veckan har vi barteknik. Förra veckan blandade vi lite klassiska drinkar och prata lite generellt om drinkar och bartenders.
Idag är första dagen på andra veckan och då har vi hittat på egna drinkar.
Jag och Erika var i lag och vi gjorde tre drinkar, en utan alkohol och två med alkohol.
Eftersom erika är så väldigt inställd på att hon ska ha "fräscha" grejjer och sen så fråga hon hela tiden om gurk drinkar så då bestämde vi att om det inte finns så många gör vi en!
Hon ville ha gurka och gin, sen var det bara improvisation. Vi skulle ha gurkmonin men den var möglig så vi var tvungna att ta något annat att fylla ut med så vi gick på moninjakt och efter ett tag hittade vi ett intressant alternativ, greentea monin. Jag ska faktiskt lägga ut recept men det fins tyvärr ingen bild pga brist på kamera.

Gurka
3 cl gin
3 cl greentea monin
4 cl lime jos
½ sockerlag


Skär upp 6 normalstora gurk skivor
Mixa med resten av ingridienserna och sila ner den i ett fint glas.
garnera med en gurkskiva

Jag vet inte om jag tycker om den men den var intressant och den var inte äcklig men ja, god och inte alls som något annat jag smakat. Och under röstningen kom den delad etta. ;)

Den andra alkoholdrinken var min drink som jag skrev.
Jag visste inte alls vad jag ville ha så jag bara skrev lite, det blev:

färska hallon
6 cl vanilj vodka
4 cl grädde
is
3 cl limesaft
2 cl hallonmonin
2 cl black berry monin

Mixa allt
häll upp och servera med krossad is och färska hallon.

Eftersom jag tycker om söta saker så var den ju verkligen perfekt. Jag tyckte den blev as god och det tyckte resten av klassen så den blev framröstad till första plats den med! Så:
Daniella Gogman och Erika Lahti kom på två drinkar som var så pass bra att dem faktiskt vann. Sjukt men nice.

Sen är ju opponering klar vilket betyder att Projektarbetet är klart vilket betyder att det inte behövs göras något mer!! så jävla jävla skönt. det betyder att skolarbetet är över nu, no more. Om jag inte har restarbete men jag vet inte riktigt om jag har det. tror inte det i alla fall.

Förresten tänker jag sätta in receptet på den alkoholfria också.
Vi bara tog lite, allt vi gjorde var på ren improvisation.
165 ml ananasjos
en bit ananas
2 bananmonin
2 cl 7up
2 cl ramlösa
Mixa ananasjos med färska ananasen och bananmonin.
När det var klart hällde vi i ramlösa och 7up.
serveras med krossad is och cocktailkörsbär.

Nu ska jag gå ut och gå med Emma så det blir väl lite motion och så, det är ju bra, vi ska ner till stan och sen om vi orkar går vi tillbaks annars buss. Busigt.

En bild avslutar detta inlägg och det är en bild på lilla Erika.

Passande bild tycker jag i alla fall! ;)

"När man ser vad vissa flickor går och gifter sig med, inser man hur oerhört de måste avsky att behöva försörja sig själva."

/D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback