Tacksam och upplysnings-sam.

När man har varit sjuk får man nya perspektiv på livet, när man har legat en hel helg och varit arg och inte kunnat andas, då har man haft tid även att fundera på saker och ting. Jag har till exempel kommit på att jag är väldigt tacksam.
Men för vadå kan man undra? Du har ju legat hemma den sista helgen på lovet och varit sjuk, inte kunnat vara ute och ha kul, inte kunna träffa några vänner (alex inte inräknad för alex är vid min sida i alla fall, trots risken för infektion.) och bara kunna ligga stilla, det är verkligen inte kul. Men jag insåg att det jag är tacksam över nu såhär i efterhand är
* Allting kommer ordnas och bli bättre igen.
men främst:
*JAG KAN ANDAS IGEN!
Efter skit tider kommer det bättre, och när man är förkyld så uppskattar man de små stunder som man faktiskt kan andas genom näsborrarna, om så är för tre sekunder i den ena så är det underbart. Nu kan jag andas genom näsborrarna perfekt, har gått igenom stadie -
* Lite ont i halsen
* känna sig som att ngt är på väg
* Bli as förkyld och inte kunna andas
* Känna sig bättre men inte frisk
* Känna som om man har så mycket energi och vilja springa som fan men kroppen orkar inte
och nu är jag inne i host stadiet.
De stadier som är kavr är.
* bli av med hostan
* fullständig kurering
Det betyder att jag har gått igenom det värsta och har bara lite kvar, hostan kan jag erkänna är hemsk, men jag kan andas och det värdesätter jag högre faktiskt.

Igår var jag på stan med S och fika, det var mysigt. Vi satt från tjugo över två till kvart över fem, det är på sätt och vis inte okej eftersom det är en hel dag, men då kan man ju tänka såhär, om jag inte skulle vara med henne vad skulle jag gjort då? Spelat dator? Antagligen.
Under detta långa fikande kom vi faktiskt fram till viktiga saker, varav jag tänker skriva upp två just nu.
Vad killar inte får säga:
- Jag dör inombords. Den är farlig den, ingen vill höra självömkan, men om det nu ska gå bra och lyssna på det. Lägg för fan upp det snyggt.
- Alla hatar mig.  Även den är en stor dos av självömkan, ingen tycker synd om en människa som säger så, inte jag i alla fall. För den personen vill en sak och en sak endast. "Nej jag hatar inte dig." vill dom höra, och man svarar det trots att man egentligen tänker "Jo, just nu hatar jag dig ditt självömkande kadaver" med all kärlek. eller?

Sen efter fikat så åkte jag hem till tystberga och gick till byggdegården på lite upplysning och sedan så gick jag hem och kollade på film.
Det blev Pineapple Express, jag fixa hem den för ganska länge sen men det har inte blivit att jag kolla på den, för att jag till exempel kolla på Vicky Christina Barcelona, jag älska den.
Men i alla fall Pineapple express, den var rolig som fan! och att James Franco kunde spela sån där trodde inte jag, men han var as bra! Älska, men sen är det ju Seth Rogen, och han gör en aldrig besviken! :) Fy fan, det var kul, definitivt ett filmtips. Dessutom så är ju James Franco väldigt snygg ;)




Nu ska Lina komma till mig, det var länge sen man träffa henne. Nu eftersom hon flyttat till ett annat hus så kommer hon inte ner varje dag, och det är lite tomt på något konstigt sätt. jag vet inte. Dessutom mår hon ju dåligt alltjämt så man kan inte komma bort till henne heller? Nej men nu ska vi inte må dåligt över det utan vara glada över att hon faktiskt kommer hit. OHH!!
Så därför måste jag avsluta detta blogginlägg och hoppa in i duschen.

"War is a series of catastrophes that results in a victory."

/D

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha du är ju störtskön vännen!!=D Älskar att läsa din blogg!

Jo nu är det långt mellan oss men jag kom iaf och det var trevligt!!=D<3

2009-01-07 @ 19:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback