Nej är Nej!

Ni vet när man var liten: "snälla pappa kan inte jag få vara ute till elva, alla andra får det!"
"NEJ" då visste man att nej var nej, visst man kommer ALLTID för sent men som sagt var nej ändå nej. Nu för tiden handlar det om lite andra grejer. det handlar om tjat om: "kan inte du gå på stan med mig" eller "vet du någon som kan köpa ut" - "nej det  har jag inte" eller "nej det kan jag inte"
Men idag dagens samhälle är inte ett nej godtagbart, då ska det vara efter andras normer, vad andra vill och vad andra tycker. Är det helt enkelt så att det inte finns någon egen vilja idag och om det finns, vad måste man betala för den? Finns det affärer för egen vilja idag?

Idag har jag haft "tänk om"- dag.

Tänk om jag var smalare? Tänk om jag hade längre hår? Tänk om jag blir ensam för resten av livet? Tänk om jag inte blir det? tänk om jag inte kommer så långt som jag vill? tänk om jag blir kvar i nyköping hela mitt liv?

Ni vet, en sån dag då man tvivlar på allt och man får nästan ont i magen av nervösitet för framtiden. jag vet helt enkelt inte vad som framtiden har att erbjuda men jag vill ju så mycket. Ut o resa för semester, ut o resa som volontär, att hjälpa människor i nöd liksom, Familj självklart. Jag vill jobba utomlands. jag vill ha ett säkert hem och en säkert framtid. Högt uppsatt jobb med mycket makt. samtidigt som jag vill vara hemma fru i ett rikt hem. bara vara hemma och föda mycket barn, gå ut med hunden och träffa vänner och dricka kaffe. Jag vill även leva ett rikt liv i new york (skyller allt på sex and the city) och bara dricka, shoppa och äta lunch. Det vill jag. men min ungdom är för kort för det. jag har helt enkelt inte tid och möjlighet för allt det där. åh vilken ångest.


Imorgon ska jag, maria, lina och stina öla lite i brandstationen, kanske även basta lite. det ska bli mysigt. vi bara prata av sig och skratta. Min fru bokade in det så jag får väl helt enkelt bara följa med. hon brukar boka upp mig lite så ibland. ungefär som jag bokar upp henne ibland, lördag till exempel. då ska hon med mig, vi bor ihop, hon diskr, jag tvättar. är det så det kommer bli i framtiden med en man kanske? vill jag det? det jag vet är att jag inte ska flytta ihop med min kille fort utan låta det gå lång tid, för jag vet av fakta att tjejer som flyttar ihop med sina killar försvinner, man förlorar dom helt enkelt, för när dom inte måste hem så pratar dom i telefon. det är helvete. jag ska aldrig bli så. om jag har tendenser, varna mig i god tid.

Lördag ska jag vara med min fru, kajsa och två av hennes kompisar, det blir fest nere i en lokal vid slakthuset. lista för att komma in då, egentligen inte så snobbigt som det låter. Jag ska i alla fall röjja! tänkte bli lit rajj i alla fall.
Innan vi åker in till stan ska jag hjälpa mamma lite med rim till pratbubblor. Hennes görans bror fyller 50 så vi ska göra ett kollage med bilder som ska ha pratbubblor.
"Du Danni, på lördag kan vi väl dela på en flaska vin och så kan du hjälpa mig med rim till kollaget?"
"Ja visst mamma" haha lilla ensamma människa.

Kaffestatus: två vanliga koppar, en kaffe au lait och en cappucino.

Ett klassiskt citat blev det idag, dock väldigt sant i alla fall.
"Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk."

/D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback