Jag orkar inte.

Jag är en aktiv blogg läsare, jag läser alla mina vänners bloggar och nu vill jag gå vidare ett steg till.
Så idag letade jag runt på blogg.se och det finns ingen normal bloggare, det ända folk skriver om är:
Tröja: HM
Byxor: JC
Skor: bianco
ETC...! det är inte kul o läsa, och hur många skulle inte vilja för en gångs skull läsa en smart blogg. en blogg som en smart människa skriver, om intressanta saker. om saker som berör alla och inte bara brats och wannabe brats. Det är inte det att jag tycker att alla ska skriva saker som är intressanta, men jag ber om någon!!!!
Så, min stund av sorg och är över och jag ska skriva om vad jag gjorde igår.

Igår jobbade jag hela dagen, gjorde egentligen inget men det var kul. Vackert väder om inte annat.
När jag kom hem kollade jag lite på tv och sen kom lina ner med Leon.
Tant Danni(jag) och Tant Maria lekte massor med den lille krabaten.
Maria gick o hämtade posten, då kom SEX!! Du vet den där perfekta människan som har allt, leendet, kroppen, håret, intensiva ögon och han är trevlig, på sitt sätt. jag tror jag kommer dö, min granne är snyggast i hela världen! Jag och maria satt hemma hos lina på kvällen o kolla på topmodel, då planerade vi hur han skulle bli vår. Skriva lappar o lägga i brevlådan och jag sa det aldrig men jag ska tvinga honom att älska mig, vare sig ha vill det eller inte, (psyko jag vet men ni skulle förstå om ni såg honom) hans andetag får mig till o med att smälta. Jag läste en blogg nyss om av en tjej som gift sig, den ska jag läsa i alla fall, och jag undrar om jag någonsin kommer gifta mig, om jag ska det ska det i alla fall bli med sexet! ;) grrr.
Åter till kvällen, drack lite Corona och myste allmänt hos lina, sen gick vi hem och jag kolla tv och maria (knaspingu.blogg.se) (dataspelsnarkomanen) spela dator. jag älskar det men nu är det ut tjatat o då tar maria över. jag tror inte hon egentligen visste hur beronde jag var. nu är det bättre, har börjat läsa igen, denna gången är det en serie. 
"the mediator" av Meg Cabot. sex böcker, jag har snart läst ut den tredje. Bra böcker, jag jobbar mig igenom dem nu och sen har jag nog läst alla av hennes ungdomsböcker, utom princess diaries. den vill jag inte läsa än. jag ska ta den sist när jag inte har annat att läsa för jag har redan sett filmen och jag är inte intresserad av det just nu. Hennes andra böcker är nog bättre. Jag har läst lite vuxen böcker av henne också. dem är också bra. det värsta med henne är att det tar mycket lång tid för henne att komma till sak, de gör det nog egentligen för mig med. haha kanske är det därför jag gillar henne, hennesd karaktärer är lite som jag, vilsna och förrvirrade.

Instick är att kaffe automaten på jobbet är en välsignelse från ovan, det finns så många olika sorters kaffe och jag fullkomligt älskar den. nackdelen är att jag kommer bli beronde och kommer inte kunna sova.
Redan idag har jag druckit 3 koppar, kaffe orginal, cafe au lait och moccacino. jag bara känner hur fingararna går i tusen, det är säkert därför jag inte kan sluta skriva, jag bara svamlar på men det är kul. ni kan läsa mitt inlägg sist så ni inte har ngt viktigt att göra efter. undrar om det är farligt att dricka för mycket kaffe, och var går gränsen? jag menar vatten kan vara farligt men då krävs det en mycket stor mängd, undrar om det är mindre mängd till kaffe förgiftning?

ska man ta o jobba då, ähh. nej jag orkar inte. det är inte mycket att göra och jag sitter hellre här och skriver det längsta inlägget i världshistorien. är det möjligt att skriva ett inlägg som är så långt att det inte finns något slut? nej, det finns alltid ett slut. till o med universum har ett slut. bara att det är as långt till slutet betyder inte att det inte finns där, jag tror på det. och nu tänker ni, hur i hela friden kom hon och tänka på det och det ska jag berätta, Naturkunskapen i skolan. den är på mitt huvud. jag går faktiskt ibland och tänker mig dum i huvet på det där med evolutionen och big bang. Kan det vara så att det inte alls finns någon vetenskaplig lösning på det hela utan en gudomlig, en religiös lösning. var det Gud som skapade jorden och allt på den. Vågar man tro på skapelseberättelsen eller är man helt dum i huvet i så fall.. eller? Har det inte funnits massor av mirakel, bara små mirakel på vår jord, i människans berättelse. Mirakel som inte alls kan defineras och som strider mot förnuftet, och om det strider mot förnuft då är det inte sant!? jag vet inte. bara funderar, men jag antar att ni inte vill veta min antagelse utan ni vill hellre ha fakta. man ska kanske inte filosofera högt i alla fall.

"Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt."

/D


Kommentarer
Postat av: Maria

mycket bubbel du.. haha;)

2008-09-24 @ 17:39:56
Postat av: Fru Evelina

tack söta du!

hoppas du får en bra kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback