Hahaha, jag kopierar roligheter från tjuvlyssnat ;) Enjoy.

Det är mycket läsning, läs förslagvis när ni inte har annat att göra.



Utanför nattklubben Ice, Stockholm

En kille lämnar fram sitt leg till dörrvakten.
Dörrvakten: Nej, det här går inte du är ju bara 17.
Killen: Va? Få se! Men åh, jag har visst tagit min tvillings leg. Han är tre år yngre än mig men vi ser likadana ut. Kan det inte gå ändå?



Två tjejer ~15 sitter och diskuterar den ena tjejens otrogna f.d. pojkvän.

Tjej 1: Ja, alltså så han var med den och den och så sa han bara att de inte betydde något.
Tjej 2: Men Gud!
Tjej 1: Ja, och han bad visserligen om ursäkt sedan. Men så gjorde han om det med en annan tjej!
Tjej 2: Men när hände det här?
Tjej 1: Nån vecka sedan.
Det är tyst en stund.
Tjej 1: Ja, så jag tog bort honom som vän på Facebook!
Tjej 2: Helt rätt! Han skall bara ha det!

Två tjejer och en kille ~15 sitter och pratar.
Killen: Tänk vad bra att vara bisexuell egentligen!
Tjej 1: Haha ja, vilket urval...
Efter en kort stund
Killen: Fast... Även om jag blev det, skulle jag ändå bara tända på tjejer.
 

Festen är för IB-elever, men det finns även en tjej som inte går på IB.
Tjejen: Vilken rolig fest. Jag trodde IB:are bara satt och typ "roten ur 21 är...".
IB-kille: Haha, nej för fan. Vi har roliga fester!
Tystnad.
IB-killen: Fast det finns ingen rot ur 21...

Tjej ~16 går försiktigt fram till en kille ~25 som röker och läser tidningen.
Tjejen: Kan du bjuda på en cigg?
Killen (tittar långsamt upp från tidningen): Visst, om typ sju år...
Tjejen: Va?!
Killen: Ja, när du är 18.
Tjejen: Meh, jag är inte 11, jag är faktiskt 16!
Killen: Precis alldeles för ung för att röka! Vet du inte att det är 18-årsgräns på tobak?


Tjej 1: Jag var och såg Wall-E häromdagen. Jag gillar att gå på bio ensam.
Tjej 2: Jag gillar också att gå på bio ensam.
Tjej 1: Gör du? Då kan vi väl gå tillsammans?!


Ungarna är ute och leker på den inhägnade bakgården. Två ungar har råkat i bråk, de skriker och slår varandra. Dagisfröken går emellan.

Dagisfröken (strängt): På det här dagiset använder vi munnen när vi bråkar, inte nävarna!
Tystnad... Sedan ett nytt skrik.
Dagisfröken: När jag säger munnen menar jag inte bitas!

Systembolaget har precis öppnat för dagen. En man ~40 står i kassakön med minst tio boxar vitt vin. Framför honom står en ganska berusad skäggig man som köper en enda burk starköl.
Den berusade mannen (tittar storögt på alla boxar med vin, vänder sig till man ~40 och säger): Trött på livet?


Två tjejer ~15 går omkring och shoppar. En kille kommer fram till dem.

Killen: Du är för söt för att bo i Malmö.
Tjejen: Jag bor inte i Malmö.
Killen (besviket): Min första raggningsreplik någonsin gick åt helvete.


En tjej ~18 går förbi ett gäng killar ~22. En av killarna böjer sig fram och nyper tjejen i rumpan.

Tjejen (skriker): VAD FAN TROR DU ATT DU HÅLLER PÅ MED?!
Killen: Men va' fan, slappna av lite!
Tjejen: Du, ge mig EN anledning att inte ge dej en örfil!
Killen: Jag slår tillbaka!
Tjejen (skamset): Okej, det var en ganska bra anledning...
Tjejen går snabbt därifrån.

Ett barn ~10 står på ett säte och hoppar och pekar och verkar vara allmänt hysterisk.
Pappan ~40: Sätt dig ner nu och ta det lugnt.
Barnet: Pappa, jag vill ha en sådan där båt till jul, kan inte vi fira jul tillsammans!?
Pappan: Nej det kan vi inte göra, för jag hatar din mamma.


Barn ~5: Mamma?
Mamman (tittar upp från sudokut som hon håller på med): Mm.
Barnet: Om jag dödar Jesus... Blir jag Jesus då?
Mamman (återgår märkbart upprörd till sudokut och mumlar): Det får du nog fråga pappa om...


En kvinna ~35 slänger upp lite picknick-grejer, bland annat ett 6-pack folköl, på kassabandet.

Kassakillen ~20: Har du leg för de där?
Kvinnan (rodnar och skrattar): Mer än gärna! (Hon börjar plocka i plånboken)
Kassakillen: Alltså, jag skämtade bara.
Kvinnan ser helt tillplattad ut, packar sina varor och lämnar affären.


En kille ~23 sitter och pratar högt i telefon.
Killen: Jag sa åt honom att köpa den där lägenheten för att den var så grymt snygg!
Killen sitter tyst ett tag medan han lyssnar i telefonen.
Killen (skrattande): Ja, han köpte den och jag sa att den verkligen var skitfin, men saken är den att den var så jävla ful. HAHA!

Finns massa fler men jag tyckte det räcker nu! :D
http://www.tjuvlyssnat.se/ - Roligt

"Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt."

/D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback