Första dagen på.

Idag börjar praktiken på hotell Ibis i nyköping.
Kom hit tidigt på morgonen och nu är kl kvart i ett. Slutar halv tre.
Nu undrar ni säkert varför och hur jag har tid att skriva blogg ochdet ska jag berätta, det finns noll att göra. jag har redan gått igenom allt som är möjligt, surfat runt på ibis hemsida och även hela accors hemsida. det finns inget mer jag kan göra. jag anser att jag har lärt mig hur man ska checka ut folk, och hur man kan boka rum också. såklart är det första dagen och jag kan inte göra det ensam än. men jag skulle nog kunna göra det om det inte blir något ovanligt, dvs ovanliga frågor eller att något händer med datorn. det blir nog bra, jag ska verkligen ge allt. så mycket så jag kan vara ensam i repan när jag åker härifrån. det som är skönt är att det inte finns städ här så jag behöver inte städa och det finns heller inte en restaurang så jag behöver inte på något sätt laga mat som en kock. utan det finns en liten bistro som kommer behöva hjälp med lite disk. för frukosten fixar den som jobbar natt, vilket jag ska göra två nätter, ska fråga maria om hon kan ta hand om bosse då för det blir lite svårt att ta med bosse hit till hotellet. det finns visserligen hotellrum där man får ha djur men han är så liten så det går nog inte.

planen för idag när jag slutar praktiken ska jag försöka såsa lite så jag kan vara med kajsa sen, ska tjata om att vi sak gå ut o gå. hon slutar liksom vid fyra och jag vid halv tre. det löser sig.
sen har jag övertalat adeline att komma hem till mig idag, så jag o adeline och maria (knaspingu.blogg.se) ska väl bara mysa och dricka kaffe, kela lite med bosse tänkte jag väl hinna med också. ;)

imorgon börjar jag06.30, ska försöka så jag hinner hit tills dess men det blir nog inte så. bussen går halv sju, ska kolla det där om jag kan ta en tidigare buss och om det finns en matchande till gumsbacken. annars blir det jobbigt. orkar inte promenera så långt på morgonen. Det sköna är att dom sa att det gör inget om jag kommer senare med tanke på buss o annat.

sen ska jag sova över här några nätter också, intressant att få sova på ett hotell gratis bara sådär, det gillar jag.
ska kämpa så jag kan få lite helg jobb och extra knäck liksom.vore bra som fan.
funderar om jag ska lägga ut lite cv:n och personliga brev lite här o var för att få jobba lite extra. måste verkligen ha pengar och erfarenhet är ju alltid bra. kanske skulle kolla på björkgården, ålderdomshemmet i tystberga. men jag vill inte duscha äldre och torka dom när dom varit på toa och så. man kanske kan söka jobb dör som typ kaffechef eller något. bara vara en sällskapsdam till de äldre. det finns ett dagis också men där kan jag ju inte vara för jag går i skolan och det finns inte så mycket barn som går till dagis på helger. Nu börjar jobbsökningen och jag ska verkligen ha ett extra jobbom så ska vara det sista jag gör här i livet! ;)

Förtillfället saknar jag inte skolan men det kommer väl. ellr så trivs jag så bra att det inte alls kommer utan det kanske är perfekt! idag har jag jobbat med tre tjejer som är bra, dom är snälla och trevliga. men det finns alltid en på varje hotell som är lite anti praktikanter, hoppas att denna arbetsplats är ett undantag. håll tummarna för det. annars blir det så obehagligt.

"Sprängämnen kan ligga bakom explosionen."

/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback