Födelsedagsfirande, gottis och Ally mcbeal

I torsdags var det min födelsedag och i skolan bjöds det på fika som sagt. Sedan efter lite fika i stan åkte jag hem till mig och möttes upp av mina vänner, Ella, Lina och Maria. Maria och Lina hade fixat lite överraskning, tårta, present och klädsökning inför fredagen. En vacker lila  snopptårta och lite gummigodis ;)
gick hem till maria och började att testa lite kläder, Lina hittade fina kläder på en gång, men det var lite svårare för mig. Jag är tydligen väldigt kräsen. Lina och Maria fick panik på mig och det var bara allmänt irriterande. Sedan gick vi hem till Lina och kollade på medium, jag decka i soffan och väcktes senare och gick hem direkt o la mig. 

Fredag, gick runt hemma och sen åkte jag in till stan till kattis och så följde jag med henne till bolaget och sedan åkte jag till Svalsta där min underbara Hanna och Sarah lagade mat i min ära. Hela dagen gick ut på att bara klä på sig o fixa sig och äta. När alla kommit för o äta, Jesper och Cissi så gjorde vi det, Gott! Kyckling a la sarah och potatis i ugnen. Efterätt ala Hanna med bär. Vi åt och åt och sedan var det drickande på g och Lisa kom och så blev vi allmänt packade och åkte in till stan och sökte efter liv, fanns inte så mycket någonstans så vi drog till Olearys och där satt Maria och Lina och väntade på mig. Där var även två män i sina bästa år, Jörgen och Mattias. Bjöds på drink, Cosmopolitan, och öl. Sen var det bara å dansa arslet av sig. Även om dansgolvet var i princip tomt så rockade sarah, jag och jesper loss! Maria och Lina gick ner o rocka lite också men inte lika mycket som vi :P
Natte var där så det var roligt o träffa henne igen. ;) längesen faktiskt..
Robert kom o hämta oss och vi åkte hem, Lina och jag tog en sista rök och sedan drog vi till vardera och sov som fan.

Lördag så vaknade jag ganska sent och började med en bra dag, mamma skrek hela tiden och så var det.
Lina kom ner och vi pratade utanför, rökte lite.. :D gick in och existerade typ 2 timmar, sen kom göran och pojkarna. sen kom resten, Mormor,morfar, robin, kattis. Vi fikade och pratade lite. Fick förövrigt, Pengar, choklad och Champagne. Mycket gott!
på kvällen kom lina, fredrik, leon och persson. vi drack och blev lite fulla. och sen är allt historia.

Lina kom ner och vi städade och lina tvätta fönstrena och diska <3 Tackar.. och sen kom mamma hem och vi åkte o handla och sen åt vi lite schnitsel och barbeque pommes med bearnaise. Sen godis och glass. Började kolla på Ally Mcbeal. besatt.. och sen gick jag ut och träffa Tove och prata lite i busskuren och det är kul att leva upp livet som man hade det då. Sen kom Lina och då blev det ändå mer nostalgi... vi prata lite och busade runt. sen gick jag hem och kollade ändå mer på Ally. sen sov jag.. :D

Idag är det skola och jag orkar inte koncentrera mig. Fokusen är inte direkt på skolarbete utan på friheten efter skolan, jag har tröttnat så mycket skolan. jag är inte riktigt taggad efter 12 år i skiten. snacka om skit.!
men å andra sidan så är detta sista året. men hur ska man orka jobba efter så många år av slit! Jag vet inte..

Nu håller vi på med en diskussion om alkohol och hur man ska dricka och varför och vad som händer och blablabla.. intressant v tråkigt liksom.. :D
Jag vet inte vad jag tycker eller vad jag tror. jag menar, jag kan vara helt utan alkohol och inga problem liksom. men sen har man andra personer i min klass som dricker varje helg och ibland i veckan. varför? det verkar helt onödigt och inte alls kul?

Landets Namn: Turkiet
Invånare: Turkar
kul rim: Turk på burk
Mat: Falafel och kebab
Vanliga namn: Senad och Abdul
Erbjuder: Slemmiga gubbar som läser tidningen med hål i så dom kan kolla på tjejer som går förbi, finns vid stranden.
Nationaldjur: Kameler med mössor.


Detta inlägg dedikeras till min vän Lina som har spenderat hela helgen med mig! <3

Lektion 3: Hoppa fram och tillbaka, bry dig, skit i det.

"En normal affär förutsätter att både försäljaren och köparen känner varandra. En god affär bygger ofta på att ena parten inte gör det. "

/D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback