Listig, slug, ond, elak eller bara vanlig kvinna?

Kvinnan sägs vara skapt av Adams revben, summering:
Kvinnan är gjord av mannen.
Jag protesterar!! Jag anser att kvinnan är klokare och helt enkelt bättre än mannens svaga ras.

Jag har en teori, jag vet inte om det kanske är ett faktum inom kristendomen eller om jag har hittat på det själv.
Men i bibeln så äter Eva äpplet men Gud skyller på båda, Evas synd gör så båda åker ut ur Edenslustgård. Jag tror att kvinnan är utstött just på grund av detta. Eva åt äpplet och därför fick mannen makt! Jag tycker att det är skitsnack. Det var så det började, och sen har kvinnan redan från början blivit särbehandlad och uppfostrad olikt än pojkar.
Jag protesterar!!

Ett ordspråk som jag har hittat på:
En kvinna säger inte något utan att ha planerat vilket svar hon ska få, utan att hon har en plan eller utan något som hon vet att hon kan få utav att säga det.
Det kallas den kvinnliga listen och ni tjejer, ni måste lära er hur man spelar på mannen svaga sinne. När ni gjort det, kan ni ta över världen! Mohaha

Jag tror jag har tagit mig vatten över huvudet och jag ska försöka fixa det men jag kan känna att jag ger snart upp. Det är inte lätt att kämpa hur länge som helst.

Jag fattar inte hur en människa kan göra så, byta helt. Jag ska i alla fall försöka samla mig, men när du lämnar en person ensam så som du gör så är det inte okej längre! Jag bryr mig men jag orkar inte bry mig, jag ska ta det lugnt, jag ska inte bli sur. (Detta är mer en liten till mig så jag ska samla mig)

Imorgon fyller Sofie år, jag ska ut med henne till Tellus, Adeline ska nog med men hon tvivlar, jag ska i alla fall tvinga henne. Det är inte det att ´jag inte känner några som ska ut, det är bara det att det vore mysigt att ha med Adeline ;) Så om du läser detta, FÖLJ MED!
Sen på lördag så ska vi ut på Olearys. För då kan Frida följa med ut!! :D Det är bra, men på söndag kommer jag inte kunna andas. Det är värre, jag ska faktiskt inte dricka så mycket. Men jag kommer vara trött i alla fall för sena timmar.


"Minnen kan vara smärtfyllt. Att glömma kan vara en välsignelse"

/D

Kommentarer
Postat av: Lars Gogman

Jag kommer ihåg att mina kvinnliga bekanta brukade citera ett annat ordspråk:



"En kvinna utan en man är som en fisk utan en cykel"

2008-12-22 @ 23:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback